Dieta DASH – potrivita in combinatie cu activitatea sportiva

Posted: 18 Iulie 2010 in Dieta sanatoasa


Programul DASH nu trebuie privit ca o simpla dieta. DASH este un mod sanatos si delicios de a trai, o disciplina culinara ce aduce beneficii in toate planurile vietii. Alimentele permise sunt variate, iar restrictiile nu sunt multe, insa trebuie respectate cu sfintenie. Astfel, in meniul zilnic trebuie sa isi faca loc fructele, legumele, nucile, semintele crude de dovleac, pestele, soia, orezul, cerealele integrale, iar sarea, zaharul, grasimile, dulciurile si carnea rosie trebuie sa dispara, pe cat posibil.

Variante pentru mic dejun:
• Un bol cu lapte de soia, cereale integrale si felii de banana proaspata
• Un cocteil delicios din iaurt probiotic, fulgi de ovaz si afine pisate
• Doua felii de paine Graham prajite, unse cu branza de vaci, stafide sau felii de banana
• Omleta din doua oua cu ciuperci taiate marunt si rosii decojite
• Fresh de portocale cu lamai si un sandwich cu branza light

Variante pentru pranz:• Supa crema de mazare cu crutoane
• Sote de legume (vanata, ceapa, morcov, ardei gras, ciuperci, usturoi)
• Peste la abur cu garnitura de orez salbatic
• Salata de cruditati (telina, morcov, mar, nuci, migdale, toate cu sos light de iaurt)
• Salata greceasca cu foi de salata icebearg, branza degresata, crutoane, masline si dressing de iaurt
• Supa crema de ciuperci sau ciorba de rosii cu oregano si busuioc
• Orez sarbesc cu ciuperci si ardei gras
• Salata orientala
• Conopida pane
• Chiftelute din spanac cu pilaf
• Varza cu orez la cuptor, asezonate din plin cu marar si foi de dafin
• Dovlecei cu sos de rosii la cuptor
• Mancare de bame

Variante pentru cina:• Salata de ton cu porumb dulce, lamaie si ceapa rosie
• Legume la grill cu sos vinaigrette (dovlecel, vanata, morcov, ardei gras, ciuperci, ceapa rosie)
• Salata de fasole verde cu usturoi
• Toast cu tofu, avocado, rosii si busuioc
• Sufle de gulii
• Salata de frunze de ceapa verde cu rosii
• Paste integrale cu sos de rosii si usturoi

Variante pentru desert:
• Frigarui din fructe cu ananas, mar, capsuni, gutui, struguri
• Alune de padure, nuci, fistic, migdale, caju, seminte crude, stafide
• Mere la cuptor cu iaurt inghetat deasupra
• Salata de fructe
• Dovleac copt
• Briose din tarate
• Orez cu lapte de soia
• Biscuiti dietetici
Programul DASH trebuie asociat unei rutine sportive saptamanale.
Ponturi DASH!
• Bauturile pe care mizeaza DASH sunt apa plata si shake-urile din fructe si legume, asa ca pune-ti imaginatia la incercare si prepara-ti un suc pe gustul tau. Morcov cu mar si banane, sfecla rosie, portocale, lime, minole si lamai, toate combinatiile sunt permise!
• Inlocuieste sarea si da savoare mancarurilor cu ajutorul ierburilor si condimentelor! Curry, boia de ardei dulce, oregano, busuioc, menta, ienibahar, salvie, rozmarin, piper alb, verdeturi italiene, gama este extrem de variata, asa ca poti sa optezi pentru ceea ce iti place!
• O lingurita cu mix de miere de albine si scortisoara inghitit dimineata inainte de masa poate face minuni pentru organismul tau!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s